Metku.net

MetkuMods
It is currently 14.10.2019 16:30

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 18.03.2006 22:40 
Senior Modder
Senior Modder

THM wrote:
Jos haluat että sinulle vastataan asiallisesti, niin suosittelisin että lopettaisit noiden isojen kirjaiminen viljelyn. Ensinnäkin tekstiä on hankala lukea ja toiseksi vain jotkut 14v. nuijat ovat tarpeeksi tyhmiä jatkaakseen jotain, jotka luulevat hienoksi.

Jos konetta käyttää oikeasti johonkin hyödylliseen (toisin kuin uskon sinun tekevän).

JUURI NOIN !!! (mut ei kaikki 14v oo nuijia, kun kerta ite oon) ei (useimmat) 14v käytä tietokonetta vaan kun johonkin WOW:in pelaamiseen ja habbossa chattailemiseen (en tiedä edes mikä peli toi WOW on, oon vaan kuullut nimen jossain nörttien kaa jutellessa). Varmaan tahtoo olla joku guru, toi SAMPQ (NIIN JUURI SAMPQ PUHUN SINULLE !!!!!) musta tosiaan tuntuu että se on jopa 10-14 v No ei kaikki oo niin fiksuja kun mä oon... :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19.03.2006 00:22 
Ultra Modder
Ultra Modder

Hmm... Matrox myy sellasta boksia jolla saa muistaakseni 4 näyttöä per ulostulo eli Windows XP:n kanssa siis yhteensä 16 näyttöä :)
Eli se boksi yhdistää näyttiksen kannalta 4 näyttöä yhdeksi älyttömän isoksi laajakuvanäytöksi.

http://hbp.deviantart.com/

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19.03.2006 01:15 
Super Modder
Super Modder

Quicki wrote:
THM wrote:
Jos haluat että sinulle vastataan asiallisesti, niin suosittelisin että lopettaisit noiden isojen kirjaiminen viljelyn. Ensinnäkin tekstiä on hankala lukea ja toiseksi vain jotkut 14v. nuijat ovat tarpeeksi tyhmiä jatkaakseen jotain, jotka luulevat hienoksi.

Jos konetta käyttää oikeasti johonkin hyödylliseen (toisin kuin uskon sinun tekevän).

JUURI NOIN !!! (mut ei kaikki 14v oo nuijia, kun kerta ite oon) ei (useimmat) 14v käytä tietokonetta vaan kun johonkin WOW:in pelaamiseen ja habbossa chattailemiseen (en tiedä edes mikä peli toi WOW on, oon vaan kuullut nimen jossain nörttien kaa jutellessa). Varmaan tahtoo olla joku guru, toi SAMPQ (NIIN JUURI SAMPQ PUHUN SINULLE !!!!!) musta tosiaan tuntuu että se on jopa 10-14 v No ei kaikki oo niin fiksuja kun mä oon... :lol:

Tuosta koko tarinasta ei saa taas mitään tolkkua :roll:

ET toimii kahdella näytöllä muistaakseni ihan hyvin.. alt+tab / ctrl alt del nii pääsee toiselle näytölle. Uus pöytä maksaa 10e ku haet kierrätyskeskuksesta, ainakin täällä mukaan kuului kotiinkuljetus.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23.03.2006 20:10 
Mini Modder
Mini Modder

Olli wrote:
Hmm... Matrox myy sellasta boksia jolla saa muistaakseni 4 näyttöä per ulostulo eli Windows XP:n kanssa siis yhteensä 16 näyttöä :)
Eli se boksi yhdistää näyttiksen kannalta 4 näyttöä yhdeksi älyttömän isoksi laajakuvanäytöksi.

Kyseisestä vehkeestä jota tarkoitat on Matrox:illa kaksi versiota myynnissä ja ne "luovat" yhdestä näytöstä joko kaksi tai kolme näyttöä, ei neljää sentään.

Tämä on siis kyseessä Ollin viestissä.

---

Ja onhan nuita multi-display systeemejä nähty ja kyllä ne toimii pelatessakin ihan kunnolla. Pääsääntöisesti tuntuu olevan että näyttö joka on "primaryna" on se johon peli ilmestyy ja se toinen (secondary) näyttää ihan vain mitä siinä nyt mutuen olisi.
(Nimim. kokemusta on)
Tosin tämäkin voi vaihdella pelikohtaisesti.

"Viihdepyramidi"
--Rakennetaan--

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24.03.2006 23:44 
Senior Modder
Senior Modder

Toinen yleinen ilmiö varsinkin vanhemmissa peleissä on se että secondarynäyttö menee pimiäksi pelaamisen ajaksi.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28.03.2006 15:50 
Ultra Modder
Ultra Modder

Makekaze wrote:
Olli wrote:

Kyseisestä vehkeestä jota tarkoitat on Matrox:illa kaksi versiota myynnissä ja ne "luovat" yhdestä näytöstä joko kaksi tai kolme näyttöä, ei neljää sentään.

Tämä on siis kyseessä Ollin viestissä.

---

Ja onhan nuita multi-display systeemejä nähty ja kyllä ne toimii pelatessakin ihan kunnolla. Pääsääntöisesti tuntuu olevan että näyttö joka on "primaryna" on se johon peli ilmestyy ja se toinen (secondary) näyttää ihan vain mitä siinä nyt mutuen olisi.
(Nimim. kokemusta on)
Tosin tämäkin voi vaihdella pelikohtaisesti.

Voi olla mahdollista, että muistan väärin :/

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03.04.2006 12:02 
Mini Modder
Mini Modder

nyt oon saanu jo tänne himaan ton toisen näytön mutta tilaa kun ei ole kuin yhelle näytölle... :S ja olen päättänyt että alan opiskelemaan java ohjemointi keiltä ja olen kuullu että 2 näyttöä auttaaa kun ohjelmoi jotain... / kun yrittää ohjelmoida jotain :lol: mutta alotan vasta kesällä opiskelemaan ku koulu ja sitä ni ei tulis yhtään mitään...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03.04.2006 18:05 
Veteran Modder
Veteran Modder

lada wrote:
nyt oon saanu jo tänne himaan ton toisen näytön mutta tilaa kun ei ole kuin yhelle näytölle... :S ja olen päättänyt että alan opiskelemaan java ohjemointi keiltä ja olen kuullu että 2 näyttöä auttaaa kun ohjelmoi jotain... / kun yrittää ohjelmoida jotain :lol: mutta alotan vasta kesällä opiskelemaan ku koulu ja sitä ni ei tulis yhtään mitään...

Java on toki ohjelmointikieleksi helppo oppia, mutta se on kehitetty pääasiassa Sunin tehokkaisiin työasemiin tai servereihin joista löytyy pääprosessorin lisäksi yleensä Java-prosessori tai prosessorikortti. Tämä siksi, että käännetty Java ei ole "puhdasta" konekieltä, kuten esim. C, vaan vaatii vielä toimiakseen erillisen softa-tulkkauksen väliin. Tämä tulkki vie prosessoritehoja senverran, ettei Javalla suurempia ohjelmistoja x86 raudalle kannata ruveta koodaamaan.

On toki eriasia jos käytettävissäsi on Sunin työasema erillisellä rautapohjaisella javatulkilla, silloin ei Javaa nopeudessa ja käytettävyydessään paljon mikään lyö.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.04.2006 11:19 
Ultra Modder
Ultra Modder

lada wrote:
ja olen kuullu että 2 näyttöä auttaaa kun ohjelmoi jotain...

2 näyttöä auttaa mikäli pystyt niitä jotenkin hyödyntämään.
En ole kyllä kuullut, että kukaan ohjelmointiin kakta näyttöä käyttäisi.

Cza wrote:
On toki eriasia jos käytettävissäsi on Sunin työasema erillisellä rautapohjaisella javatulkilla, silloin ei Javaa nopeudessa ja käytettävyydessään paljon mikään lyö.

Paitsi puhdas konekieli :)
Suurin hyöty javasta taitaa olla nuo java pelit :) Pyörivät kaikkialla alustasta riippumatta eikä vaadi uudelleen kääntämistä.

Tähän väliin taas tämä:
maraz wrote:
Niinku jossain sanottiin, niin Java on hyväesimerkki siitä, millainen ohjelmointikielen tulisi olla, mutta Java-sovellukset ovat täydellisiä esimerkkejä siitä, millaisia sovellusten ei tulisi olla ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.04.2006 20:21 
Mini Modder
Mini Modder

Location: Finlnad, Turku CPU:P4 2,8 GHz MB:D865PERL RAM:1 gt GFX:6800LE HDD:370 GB DVD:PX-716AL (slot-in)
Itse olen käyttänyt kahta näyttöä, niin kauan kuin voin muistaa. Erityisen hyvä systeemi tämä on ollut työnteossa. Teen päivitystyötä erääseen verkkokauppaan etänä. Siis pistän tuotteita kaupan kantaan ihmisten osteltavaksi... Mutta asiaan, kahdesta näytöstä on etua jos viettää koneella aikaa muutenkin kuin runkkaamiseen, tai voihan sitä kahdella näytöllä runkatakkin toiseta livesettiä ja toisesta yksittäisiä kuvia :wink:

Tarttis vaa päivittää toinen näyttö uudempaan (tai miks ei molemmatkin) mutta lähinnä tuo hiukkastykki tuossa oikealla aiheuttaa toisinaan päänsärkyä ;)

Mutta siis jos vaan löytyy toinen ruutu jostain pyörimästä niin kannattaa kokeilla fiksu systeemi tälläinen on... Ainoa ongelma on että jos pelaa paljon ja pelaa, jollain muulla resoluutiolla kuin työpöydän näyttö, niin tämä aiheuttaa esim. toisessa näytössä olevien ikkunoiden siirtymistä (tietyt pelit saavat myös aikaan sen että näiden ohjelmien ikkunat myös jäävät sinne minne siirtyvät). Jos joku on löytänyt/kehittänyt jonkun näppärän ohjelman tämän ongelman neutraloimiseksi, niin olisin kiitollinen. Ja jos tuo edellinen ei auennut (en yhtään ihmettelisi) niin yritän vielä selventää...

Kaksi näyttöä 1 resolla 1280x1024 ja 2 1600x1200. Käynnistetään peli, jonka valikko aukeaa resolle 800x600 -> 2 näytöllä olevat ohjelmien ikkunat siirtyvät oikealle, koska vasemmalla työpöytä pienee. Jotkut pelit toimivat myös siten ettei se muuta työpöydän resoluutiota, oli peli ajettu millä tahansa muulla resoluutiolla. Nyt sammutetaan peli 1 pöyän resoluutio palaa 1280x1024 kokoiseksi, mutta ohjelmat eivät palaa takaisin paikoilleen... En viitsisi sen takia olla pelaamatta tätä peliä että se tekee tämän :) Esim. Civ3 aikaan pystyy samalla irkkaamaan, kuin pelaamaan, civ pysyy kiltisti omassa näytössään ja kursorilla pääsee silti toiselle näytölle :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.04.2006 21:27 
Veteran Modder
Veteran Modder

Olli wrote:
Cza wrote:

Nopeudella tarkoitin tässä java-kieltä, kuten kontekstista käy ilmi, eli Java on nopeata ja helppokäyttöistä kirjoittaa. Harvapa kuitenkaan konekieltä suoraan kirjottaa.

KYLLÄ TIEDÄN, se ON mahdollista ja HCUBErHaxorIt puhuukin pelkkää konekieltä ja laskee binääreissä ja hymyilee puhtaalla ascii koodauksella...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.04.2006 23:33 
Ultra Modder
Ultra Modder

Cza wrote:
Olli wrote:
Cza wrote:

Nopeudella tarkoitin tässä java-kieltä, kuten kontekstista käy ilmi, eli Java on nopeata ja helppokäyttöistä kirjoittaa. Harvapa kuitenkaan konekieltä suoraan kirjottaa.

KYLLÄ TIEDÄN, se ON mahdollista ja HCUBErHaxorIt puhuukin pelkkää konekieltä ja laskee binääreissä ja hymyilee puhtaalla ascii koodauksella...

Oli meilläkin kurssi konekieltä :) Heksana vaan syötettiin suoraan muistiin. Koneena ei ollut ihan perus pc, mutta x86 käskykanta taisi pitkälti olla käytössä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05.04.2006 20:50 
Mini Modder
Mini Modder

hej nyt minä olen saanu tän toisen näytön jes :D mut enää on se pöytä ongelma mutta kaipa mä jaksan kesään odottaa :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.06.2007 13:44 
Junior Modder
Junior Modder

Mitä pitäis tehä/laittaa että saan 2 näyttöä toimimaan?
Näytönohjain on ATI Radeon 9600 series.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.06.2007 17:40 
Ultra Modder
Ultra Modder

Location: Finland CPU: i5-750 RAM: 4Gt, HDD: 2000 Gt, GFX: RADEON HD 5770, D: 22"+44"
Eipä siinä sen kummempia...

Katsot että näytönohjaimessa on liittimet kahdelle näytölle.
Jos on, niin hankit toisen näytön ja liität sen.
Näytön asetuksista laitat: Laajenna Windows-työpöytä tähän näyttölaitteeseen (jos käytössä windows xp).
Saattaa myös joutua laittamaan 2.näyttö päälle kohdasta: lisäasetukset/näytöt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]