Metku.net

MetkuMods
It is currently 10.12.2018 16:34

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 16.07.2008 18:00 
Junior Modder
Junior Modder

Tervehdys Metku.netin foorumin väki. :D

Tosin tässä olisi tarkoitus modata omaan Fujitsu & Siemens Scaleo J:hin kylkeen pleksiseinä, johon tehdä käsin tai seinäjoella teettää jokin mieleen osuva kuvio. Nyt tällä hetkellä olen päättänyt ostaa kaksi sinisillä ledeillä varustettua tuuletinta.

Tässä tolppa kylkipaneeleineen. Tähän seinään ajattelin sen kuvion asettaa, kylki tulisi näillä näkymin olemaan niin, että sivuilla olisi 2 tai kolme senttiä alkuperäistä peltiä pitämässä kylkeä koossa, alaosaan tulisi saman verran tilaa. Sitten ajattelin noiden kiinnityspalojen (harmaat muoviset) alle jättää pari senttiä tai keksiä sormiruuveilla kiinnityksen niin, että olisi takana vain yhdellä ruuvilla kiiinni.
Image

Tässä on tolppa ilman kylkipelliä. Takana näkyy tuulettimen paikka, johon aion laittaa sinisellä ledillä varustetun tuulettimen, tolpan etuosassa samanlainen, johonka aion laittaa samanlaisen letin pyörimään.
Image

Tässä on tolpan yläosasta kuva. Ajattelin laittaa Fujitsun alkuperäisen DVD-aseman alempaan osioon, jolloin saan tolpan kattoon tehtyä reijän, johon aion laittaa tuulettimen puhaltamaan pihalle ilmaa ja laittaa pleksin siihen aukon ympärille, johon siniset ledit.
Image

Tässä olisi siis tarkoitukseni tehdä tämä homma. Tuossa on tuo toisen DVD-aseman suoja, jonka aion tehdä suorakulmion muotosen reiän ja taas lediä siihenkin.

Tosin, en tiedä vielä tarkkaan, minkä väriset ledit laitan, mutta sininen tuntuu sopivalta. Aion myös virtanapin ylä ja alapuoliset napit korvata sinisillä ledeillä.

Aion myös hioa tuon alkuperäisen rungon santapaperilla ja kiillottaa kuten tuolla modigalleriassa tehtiin. :D Mutta sitten iskee pulma: Kuinka mä teen tuon muovisen maskin kanssa? Ajattelin hopeat muovikoristeet teettää alumiinista tai tehdä mokomat itse. Sen jälkeen, onko älykästä peittää tuota mustaa aluetta vaikka mustalla/sinisellä kankaalla/tekonahalla vai kannattaako maski vain maalata metallinhohtosiniseksi tuo musta alue?

Eli siis: Minkä vahvuista pleksiä mun kannattaisi käyttää? Maali-, parannusehdotukset otetaan mieluusti vastaan. :D Myös apua selkeillä ledin asennuskaavioilla voisi mua heittää tänne.

Tässä siis olen harkitsemassa ja jos saan rahaa ja tarvikkeet, aloitan mieluusti. Harjoitusraadon saan vanhasta Datecin koneesta, että voin sillä harjoitella ennen tätä aitoa projektia.

EDIT:Laitoin kuvat 1600x1200 sijasta PALJON sopivammalla 640x480 koolla.

-Kiitos jo etukäteen.

Last edited by Lada_1500s on 16.07.2008 21:22, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16.07.2008 20:21 
Mini Modder
Mini Modder

Hei oikeasti, valtavan kokoset kuvat.
Ei näin pistä vaikka jotku 840 X 640 kokoset.

Ja asiaan, itse käyttäisin 3 mm "pleksiä" tosin kannattaa kysellä akryylia (Polymetyylimetakrylaatti) sama asia.
Siksi vaan että et kuullostaisi niin tietämättömältä myyjän korvissa.
Akryylista vielä:
Kannattaa olla oikeasti varovainen kun sitä sahaa/poraa kun se tuppaa halkeamaan aika helposti.
Parempi tapa pilkkoa Akryylä:
1. Vedä matto veitsellä siihen SUORA melko syvä viilto/naarmu.
2. Ota molemmista levyn reunoista kiinni ja pamauttaa viilto kohta pöydän reunaan, siis niin että viilto on levyn toisella puolella kuin pöytä.
Tuo metodi toimii myös pariin muuhunkin muoviin.

Ledien "asennus kaavion" laskenta sivu: http://ledcalc.com/

Onnea projektin kansssa!

Profile  

PostPosted: 17.07.2008 07:29 
Junior Modder
Junior Modder

Tosin täs ensi ettin jostain suunnilleen samaa kokoluokkaa olevan vanhan koneen ja kans yhden tyhjän kopan, niin eka harjoittelen vähän, kun en ole kovinkaa paljoa kokemusta remelin kans omaa. :D Ja kans pitänee opetella sillä vanhalla koneella koneen kasaamista, ettei käy niinkuin viimeksi kun yritin....

Se oliki jo jumalattoman paha potutus se, että laitoin DVD-RW aseman koneeseeni ja näin jälkikäteen kattoen taisin laittaa jotain ristiin tolpan peräs ku alko valittamaan cross linkistä tai vastaavasta. :D Tuttu otti tolpan sitte "kyrvähtämisen" jälkeen "Operaatio Karaokemasiinaan" eikä ole tietoa, miten koneparan kävi, että lähtikö edes toisella kovolla hyrräämään.

Ja nytki oon kahren vaiheilla, maalaanko koko roskan sitte metallinsiniseksi vai mattamustaksi. :D

Profile  

PostPosted: 17.07.2008 10:00 
Mini Modder
Mini Modder

Laita mattamustaks ja metallisinisellä siihen sabluunalla joku jännä kuvio.

Profile  

PostPosted: 17.07.2008 23:50 
Junior Modder
Junior Modder

Mulle kyllä toimitettiin, että mustasta näkyy pöly pahasti... Muttei mitenkään hullumpi idea. :D Ja sit tos etuosan tumma alue sitte mustalla ja siniset ledit ja hopea metallinsinisellä. :D

Profile  

PostPosted: 18.07.2008 07:40 
Veteran Modder
Veteran Modder

Location: Valkeakoski, Finland CPU: E8400 RAM: 8192Mb HDD: 1020Gb GPU: nV8800GT
Kirkkaasta mustasta näkyy pöly ja muu roska, mutta mattamusta on loistava, koska siitä ei edes näe vaikka autoa olisi hakattu perunasäkein. Kun ei peilaa, niin ei näe epätasaisuuksia niin helposti.

Profile  

PostPosted: 24.07.2008 00:16 
Mini Modder
Mini Modder

Mä muuten aattelin samaa.... mut aattelin puusta tehä kopan....en tiiä sit... männyssä olis kivat kuviot

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]