Metku.net

MetkuMods
It is currently 15.10.2019 05:22

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 401 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 13.01.2006 00:32 
Senior Modder
Senior Modder

Tuhouduin myös!
Juu selvennykseksi niille jotka eivät tuota tajunneet:
Jos joku onnistuu itsensä patterin jännitteillä tappamaan, tekee palveluksen ihmiskunnalle poistamalla huonot (eli tässä tapauksessa omat) geenit geenipoolista, mistä seuraa että seuraavat sukupolvet eivät ehkä tappaisi itseään pattereilla.

Ja quickille sähköstä: Et ole vaarassa pattereilta kunhan et syö niitä (Paitsi joissain pattereissa on sisällä salmiakkia, mutta ei kannata ottaa riskiä). Jännite määrää sen, kuinka pitkän matkan sähkö kulkee vastustavassa aineessa (eli sen voiko sähkö läpäistä ihoasi, tai sen kuinka montaa sarjaankytkettyä lediä saadaan syttymään) ja virta sen kuinka montaa rinnankytkettyä lediä voidaan polttaa. Ideaa voidaan mallintaa esimerkiksi vesiputouksella jossa jännite (voltit) on vesiputouksen korkeus ja virta (ampeerit) ovat veden määrä.

Se miksi tunnet sähköiskun kielessäsi johtuu kielessä olevista maku ja tuntoreseptoreista. Olet varmaan huomannut että 9v pariston navat ikäänkuin maistuvat kummalliselta. Tämä johtuu makureseptoreista. Jos laitat esimerkiksi kaksi 1,5v sormiparistoa sarjaan ja kahdella johdonpalalla ohjaat sähkön kahteen lähekkäin kielellesi, todenäköisesti ainakin maistat jotakin.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13.01.2006 17:55 
Super Modder
Super Modder

Botia wrote:
(Paitsi joissain pattereissa on sisällä salmiakkia, mutta ei kannata ottaa riskiä).

Tota ei ois saanu sanoo, seuraavan kerran ku tulee makeanhimo ni meikäpoika alkaa vetelemään paristoi naamaan :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14.01.2006 17:30 
Senior Modder
Senior Modder

Joo, noh, ne on niitä ei-alkaaliparistoja, eli pirkkapattereita tms... Se meni jotenkin niin että ammoniumkloridi (salmiac) reagoi sinkin kanssa (patterin runko). Eli ei se välttämättä ihan herkkua ole. Vaikka sinkkihän tunnetaan myös lääkkeenä...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14.01.2006 23:11 
Regular Modder
Regular Modder

Location: Helsinki, Finland CPU: P4 3 GHz RAM: 512MB HDD: 120Gb GFX: Radeon 9600 128MB
Miten joku voi olla tietämättä mitä on evoluutio? Eikös Quicki oo joatin 13-14? Luonnonkarsintaa peliin kiitos :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15.01.2006 23:21 
Veteran Modder
Veteran Modder

[url]http://koti.mbnet.fi/cza/känni.jpg[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27.02.2006 19:40 
Senior Modder
Senior Modder

I'm back ! (Blessing or Curse)

Kuka teistä pelkää lentokoneita, ne on ihan kamalia... :( koska siellä sattuu korviin ja voi vaikka pää räjähtää (ainakin niin oon kuullu)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27.02.2006 19:53 
Super Modder
Super Modder

Quicki wrote:
Kuka teistä pelkää lentokoneita, ne on ihan kamalia... :(

Itellä ei ainakaan mitään ongelmia lentokoneista.

Quicki wrote:
koska siellä sattuu korviin ja voi vaikka pää räjähtää (ainakin niin oon kuullu)

Ei kai se pää nyt sentään räjähdä, ainakaan tavallisissa korkeuksissa :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27.02.2006 20:21 
Ultra Modder
Ultra Modder

Location: Finland CPU: i5-750 RAM: 4Gt, HDD: 2000 Gt, GFX: RADEON HD 5770, D: 22"+44"
Quicki wrote:
siellä sattuu korviin

Itsellä ekaa kertaa lentäessä meni korvat lukkoon lentoon lähtiessä. Lukossa oli lähes kokomatkan, kunnes lopulta haukottelin. Silloin korvat aukeni :lol: Samalla muistin lukeneeni, että kannattaa mässyttää purkkaa koneen lähtiessä, jos tuppaa korvat lukkiutumaan.
Myöhemmillä lennoilla jos korvat meni lukkoon, nii kunnon feikkihaukoitus, niin johan aukesi :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27.02.2006 20:44 
Senior Modder
Senior Modder

no olen yrittänyt... mut sitten kun se ei onnistu niin alan panikoimaan, junassakin... !!! Ja autossa jos sattuu korviin... Oon mä aika mamis

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28.02.2006 13:32 
Senior Modder
Senior Modder

Quicki wrote:
Kuka teistä pelkää lentokoneita, ne on ihan kamalia... :( koska siellä sattuu korviin ja voi vaikka pää räjähtää (ainakin niin oon kuullu)

Ihan varmasti pää räjähtääkin... :lol: usko ihmeessä kaikki mitä kuulet..

Ihan normaalia se on että nousun ja laskun aikana korvat menee lukkoon.. Purkan syöminen ja haukottelu auttaa kuten todettu.. :)

Ihan kivoja ne lentokoneet on, mulla ei oo mitään ongelmaa koskaan.. Nytkin olen thaimaassa ja lentoaikaa on yhteensä 16-17h =)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28.02.2006 18:12 
Super Modder
Super Modder

Opelrun wrote:
Itsellä ekaa kertaa lentäessä meni korvat lukkoon lentoon lähtiessä. Lukossa oli lähes kokomatkan, kunnes lopulta haukottelin. Silloin korvat aukeni :lol: Samalla muistin lukeneeni, että kannattaa mässyttää purkkaa koneen lähtiessä, jos tuppaa korvat lukkiutumaan.

Minä havaitsin ihan saman :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28.02.2006 23:35 
Senior Modder
Senior Modder

Itse lensin ekaa kertaa jenkkeihin (siis olin ensimmäistä kertaa lentokonessa) Ja oli paha korvatulehdus. Se oli synkkää.

Nieleskeleminen ja kovien karkkien imeskely auttaa.

Pää ei räjähdä kyllä. Jos koneen runko sattuisi puhkeamaan niin tärykalvot saattaisivat puhjeta, mutta normaalilla ihmisellä korvat aika nopeasti tasaavat laskevan paineen. Nousevaa painetta voi tasailla ottamalla nenästä kiinni ja puhaltamalla.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 00:52 
Senior Modder
Senior Modder

mitä tapahtu ku sulla oli se korvatulehdus... ? Ja mikä ihmeen paineet, alipaine ja ylipaine, millon sitä alipainetta tulee ja millon ylipainetta

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 13:35 
Mini Modder
Mini Modder

Siskolla oli korvatulehdus kun se lensi.. ööh... johonkin ja sillä sitten puhkes tärykalvo tai jotain vastaavaa. Oli muutaman viikon vähän herkkä koville äänille :/. En muista asiaa enää tarkkaan kun olin ite sillon varmaan 5v.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 14:34 
Mini Modder
Mini Modder

Quote:
Nousevaa painetta voi tasailla ottamalla nenästä kiinni ja puhaltamalla.
sama keino tasaa korvan paineet jos sukeltaa vaikka 5 m ni nenästä vaan kinni ja puhallat

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 401 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]