Metku.net

MetkuMods
It is currently 19.09.2014 22:52

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 401 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28.05.2007 17:27 
Ultra Modder
Ultra Modder

Location: Finland CPU: i5-750 RAM: 4Gt, HDD: 2000 Gt, GFX: RADEON HD 5770, D: 22"+44"
Errtu wrote:
Kuulin tuon kipaleen uudelleen (ei mikään ihme, kun soittavat aivan jatkuvasti radiossa). Tulee mieleen lumiukko (siis tunnusmusiikki Jouluisin esitettävästä piiroselokuvasta).

Nightwish:hän on muutenkin jo vuonna -99 tehnyt oman version juuri tuosta lumiukko-biisistä (Walking in the Air)...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19.06.2007 22:19 
Senior Modder
Senior Modder

Olin eilen (18.6.2007) Evanescencen konsertissa, ihmetyin kummasti alussa kun kaikki sisäänpääsijät tutkittiin. (Elikä siis niinkun poliisit tutkii pidätytetyt.) Ymmärrän miksi tämä tehdään, mutta sitä en ymmärrä että siellä ei saa kuvata. Arvatkaa vain säikähdinkö kun otin YHDEN kuvan lämppäristä. Ja sen jälkeen järkkäri(Järjestyksenvalvoja) tuli repiin mua siellä ja huutaan siihen että: "Kuvappa vielä kerran niin heitän sut pihalle!" ja "Laita se kamera NYT pois" ja myöhemmin kun sain tekstiviestin ja katsoin sen, toinen järkkäri tulee siihen huutamaan että "Laita se kamerakännykkä pois hetipaikalla, tai lähet seuraavasta."
Se jotenkin latisti tunnelmaa, mutta keikka oli kyllä tosi hyvä. Vaikka toisaalta pari blondia huusi mun korvat rikki, mutta napinapinapi. Kaikesta voi valittaa jos haluaa =D

Elikä pääkysymys kai jäi ilmaistua: Miksi konserteissa ei saa kuvata, maksat kuitenkin 45-60€ lipusta, joten mielestäni Sinulla on oikeus kuvata.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19.06.2007 22:54 
Super Modder
Super Modder

Quicki wrote:
Olin eilen (18.6.2007) Evanescencen konsertissa, ihmetyin kummasti alussa kun kaikki sisäänpääsijät tutkittiin. (Elikä siis niinkun poliisit tutkii pidätytetyt.) Ymmärrän miksi tämä tehdään, mutta sitä en ymmärrä että siellä ei saa kuvata. Arvatkaa vain säikähdinkö kun otin YHDEN kuvan lämppäristä. Ja sen jälkeen järkkäri(Järjestyksenvalvoja) tuli repiin mua siellä ja huutaan siihen että: "Kuvappa vielä kerran niin heitän sut pihalle!" ja "Laita se kamera NYT pois" ja myöhemmin kun sain tekstiviestin ja katsoin sen, toinen järkkäri tulee siihen huutamaan että "Laita se kamerakännykkä pois hetipaikalla, tai lähet seuraavasta."
Se jotenkin latisti tunnelmaa, mutta keikka oli kyllä tosi hyvä. Vaikka toisaalta pari blondia huusi mun korvat rikki, mutta napinapinapi. Kaikesta voi valittaa jos haluaa =D

Elikä pääkysymys kai jäi ilmaistua: Miksi konserteissa ei saa kuvata, maksat kuitenkin 45-60€ lipusta, joten mielestäni Sinulla on oikeus kuvata.
Ehkä ne ei vaan haluu että "julkaset" kuvia muiden nähtäväksi sillä ne "muut" eivät ole sitte maksaneet keikkaa. Eli ne luulee, että laitat kuvat jakoon muille.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20.06.2007 04:34 
Senior Modder
Senior Modder

No videokameran ymmärtäisin mutta en sitten tietäisi mitään tavallisesta kamerasta. Musta se on väärin että kun mä maksan siitä lipusta että ne sitten luulee vielä että aion levittää niitä, omaan tarkoitukseeni mä vaan :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20.06.2007 10:58 
Super Modder
Super Modder

Quicki wrote:
No videokameran ymmärtäisin mutta en sitten tietäisi mitään tavallisesta kamerasta. Musta se on väärin että kun mä maksan siitä lipusta että ne sitten luulee vielä että aion levittää niitä, omaan tarkoitukseeni mä vaan :D
Niin, mutta mistä ne voi tietää levitätkö vai. Ja mistä ne voi tietää, että kun hosut sen kännyn kans niin otatko kuvii vai videoleikkeitä. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20.06.2007 12:06 
Veteran Modder
Veteran Modder

Location: Valkeakoski, Finland CPU: E8400 RAM: 8192Mb HDD: 1020Gb GPU: nV8800GT
Miksi ei saa kuvata? Sehän aivan selkeää, jos on kielletty niin silloin se ei ole sallittua. Eli jos siellä jossain oli kielto, niin eikö se ole aivan yksiselitteistä? Ja järkkärihän kielsi kertaalleen niin silloin siellä ei kuvata. PISTE.

Aivan kuten jos kutsutaan kahville, niin silloin ei ole viinakaappi vapaata riistaa. :?

Modaus: Mittaa kahdesti, leikkaa vain kerran.
Sähkötyöt: Väri väriin ja loput kannen väliin.
Suunnittelu: Hyvä arvaus on puoli suunnitelmaa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20.06.2007 12:19 
Super Modder
Super Modder

Prossu wrote:
Ehkä ne ei vaan haluu että "julkaset" kuvia muiden nähtäväksi sillä ne "muut" eivät ole sitte maksaneet keikkaa. Eli ne luulee, että laitat kuvat jakoon muille.

Prossu wrote:
Niin, mutta mistä ne voi tietää levitätkö vai. Ja mistä ne voi tietää, että kun hosut sen kännyn kans niin otatko kuvii vai videoleikkeitä. :roll:

Errtu wrote:
Miksi ei saa kuvata? Sehän aivan selkeää, jos on kielletty niin silloin se ei ole sallittua. Eli jos siellä jossain oli kielto, niin eikö se ole aivan yksiselitteistä? Ja järkkärihän kielsi kertaalleen niin silloin siellä ei kuvata. PISTE.

Aivan kuten jos kutsutaan kahville, niin silloin ei ole viinakaappi vapaata riistaa. :?

=Eli ne on sitä mieltä, että siellä on säännöt ja niitä olis sitten syytä noudattaa. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20.06.2007 19:21 
Senior Modder
Senior Modder

Kyllä nyt tiedän että se on kiellettyä, mutta MIKSI ? :) Se mua kiinnostais. Mutta ei sitten kuvata seuraavan kerran.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20.06.2007 20:49 
Super Modder
Super Modder

Prossu wrote:
Eli ne luulee, että laitat kuvat jakoon muille.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20.06.2007 20:50 
Senior Modder
Senior Modder

Okay :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26.06.2007 18:01 
Senior Modder
Senior Modder

Sinänsä kyllä hyvä kysymys on, millä perusteella muka ei saa kuvata... En ole tietoinen, voiko yleisellä paikalla valokuvaamista rajoittaa, ja millä perusteilla.
Asiasta on keskusteltu monessa muussakin paikkaa, ja esimerkiksi täällä
http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/200 ... isten.html
Tuntuu linjaus olevan se, että mikä tahansa paikka, johon tavallisella ihmisellä on mahdollisuus päästä (maksua vastaan tai ei) katsotaan julkiseksi, ja siellä kuvaamista ei voida kieltää.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26.06.2007 18:20 
Ultra Modder
Ultra Modder

Location: Finland CPU: i5-750 RAM: 4Gt, HDD: 2000 Gt, GFX: RADEON HD 5770, D: 22"+44"
Minun käsittääkseni maksulliset konsertit eivät kyllä ole julkisia paikkoja :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26.06.2007 21:01 
Super Modder
Super Modder

Opelrun wrote:
Minun käsittääkseni maksulliset konsertit eivät kyllä ole julkisia paikkoja :roll:
Minäkin ajattelin tuolla tavalla.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28.06.2007 17:58 
Senior Modder
Senior Modder

Tätä pitäisi nyt kysyä joltain lainoppineelta, mutta julkisrauha ei ainakaan määrittele maksullista konserttia yksityiseksi tilaksi. Eri asia olisi, jos siellä järjestetään tilaisuus, johon pääsemiseksi täytyy olla esimerkiksi jonkin yhteisön jäsen.
Esimerkiksi (useiden lähteiden, mm tuon aikaisemmassa linkissä olleen bloggaajan ) mukaan esimerkiksi ravintola on julkinen paikka, ja tällöin siellä kuvaaminen on sallittua. Jälleen kuvien julkaisemista voi rajoittaa useallakin tavalla, mutta se ei oikeastaan liity tähän.

http://www.journalistilehti.fi/journali ... 147270.htm
Tuossa lyhykäinen juttu aiheesta
http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/200 ... 2525394537
Ja tässä vielä ravintola-asiaa koskeva linksu

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12.07.2007 21:49 
Ultra Modder
Ultra Modder

Errtu wrote:

Vaan kun Suomessa ei saa kuka tahansa keksiä uusia lakeja. Laki antaa mahdollisuuden kyllä kuvaamiselle. Toki asiakkaat saa valita, mutta tässä tapauksessa myös lipun hinta täytyisi palauttaa.

http://hbp.deviantart.com/

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 401 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]