Metku.net

MetkuMods
It is currently 22.11.2019 19:24

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 401 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 27  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 15:22 
Senior Modder
Senior Modder

Se sattuu ?! Haluaisin ehkä mennä japaniin mutta ehkä en sittenkaan

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 17:12 
Mini Modder
Mini Modder

Oon ollu ite 6 kertaa lentokoneessa eikä se satu ollenkaan. Mulla itellä ei mee ikinä ees korvat lukkoon. Jos Japaniin pääset ni todellakin meet, etkä jää Suomeen itkeen sitä kuinka lentokoneessa sattuu korviin. Se, että siskolla puhkes se tärykalvo johtu vaan siitä korvatulehduksesta.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 17:28 
Super Modder
Super Modder

Tupla W wrote:
Jos Japaniin pääset ni todellakin meet, etkä jää Suomeen itkeen sitä kuinka lentokoneessa sattuu korviin.

Niinpä, HubbaBubbaa vaan suuhun ni ei mee korvat lukkoon.
Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 18:07 
Senior Modder
Senior Modder

No joo... :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 21:17 
Mini Modder
Mini Modder

iso mies itkee ku korviin sattuu :lol: taih iso ja iso...

Last edited by lada on 04.03.2006 23:01, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 22:31 
Senior Modder
Senior Modder

lada wrote:
iso mies otkee ku korviin sattuu :lol: taih iso ja iso...

... -_-'

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 22:35 
Senior Modder
Senior Modder

Ei siinä quicki ole mitään pelättävää. Jos on madhollisuus jonnekin mennä niin vaikka sattuisikin niin kyllä sitä hienojen kokemusten takia vähän kestääkin.
Niin ja itse olen lentänyt kymmeniä kertoja ilman suurempia ongelmia (pl se jenkkilänmatka kun oli korvatulehdus) Olin tuolloin n. 10v ja siitäkin selvittiin. Kun pääsin koneesta pois olin jo siinä vaiheessa sitä mieltä että kannatti ehdottomasti tulla, pelkästään lentoaseman takia :D
Mutta ilman tulehduksia ei se satu.

Oletko koskaan sukeltanut yli metrin syvyyteen? Paine ero lentokoneessa tuntuu suunnilleen samalta kuin uima altaassa (Paitsi tietenkin noustessa on toisensuuntainen) Korvat tasaavat laskevan ympäröivän paineen automaattisesti tai viimeistään nieleskelemällä.
Nousevan paineen kanssa täytyy auttaa välillä puhaltamalla suljetulla nenällä, mutta se on täysin kivutonta.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 23:05 
Mini Modder
Mini Modder

ei alle metrin syvyydessä edes tunnu missään sitku alkaa mennä alle 3m sit jo tuntee... no sekin on varmaa henkilöökohtainen "raja"

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04.03.2006 23:37 
Senior Modder
Senior Modder

itse olen sukellusta harrastanut muutaman vuoden, ja itse ainakin huomaan paineenmuutoksen vaikka menisin vain metrin syvemmälle. Jostain syystä heti pinnalta lähdettyä sitä ei niin helposti huomaa, mutta jo 10 metristä kun menee vaikkapa 11,5 tulee jo sellainen olo että nyt kannattaa puhallella :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05.03.2006 01:52 
Senior Modder
Senior Modder

Hehheh... :D totta puhutte... mikä ero on sillä nousevalla paineella ja laskevalla paineella ?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05.03.2006 06:37 
Senior Modder
Senior Modder

Nouseva paine on sitä kun ilma tihenee tai mennään syvempään veteen eli kun laskeudutaan lentokoneella ympäröivä paine nousee, eli ilma on tiiviimpää.
Korvissa tämä tuntuu siksi että korkeapaineisemmalta puolelta pyrkii ilma tulemaan matalapaineisemmalle joka silloin painaa tärykalvojasi suuntaan tai toiseen.
Ilman ei kuitenkaan tarvitse kulkea tärykalvon läpi, vaan nenän korvien ja suusi takaosan välillä on ohuet ilmaraot joiden läpi paine pääsee tasaantumaan.
Sama siis tapahtuu vedessä hydrostaattisen paineen avulla.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09.03.2006 21:01 
Senior Modder
Senior Modder

Noniin, elikkäs tämän päivän aiheena (kotona jo kovaankin sotaan käynyt aihe) Kielilävärit eli lävistykset. Mitä mieltä metkun porukka on niistä... Oon nimittäin hankkimassa semmosta kivaa barbellia tonne kieleen, mutta ei, kun äitee on heti valittamasa että siittä saa syöpää ja plää plää plää... onko mitään tehtävissä, ikäraja on 15 ja olen neljätoista ja 3 kuukautta vanha... ?

Kiitozz

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09.03.2006 21:18 
Ultra Modder
Ultra Modder

Location: Finland CPU: i5-750 RAM: 4Gt, HDD: 2000 Gt, GFX: RADEON HD 5770, D: 22"+44"
Quicki wrote:
onko mitään tehtävissä, ikäraja on 15 ja olen neljätoista ja 3 kuukautta vanha... ?

On... Odotat 9kk :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09.03.2006 23:53 
Regular Modder
Regular Modder

Quicki wrote:
mutta ei, kun äitee on heti valittamasa että siittä saa syöpää

Image Ei siitä kyllä syöpää saa, jos ei jotain rikastetusta uraanista valmistettua barbellia suuhunsa tyrkkää... :roll:
Tulehtumisen riskihän noissa suuhun tulevissa lävistyksissä on melko korkea, kun suussa on bakteereja melkoinen määrä, joten jos sellasen hommaa niin on aika ahkeraan käytettävä desinfioivaa suuvettä ja muutenkin pidettävä suuhygienia kunnossa..
Mutta eipä niissä mun mielestä oo mitään "väärää" ja haitatkin taitaa olla juurikin tuo hygienian lisääntynyt tarve, syömisessä voi olla omat alku hankaluutensa ja ässät voi ruveta suhisemaan. :D
Iteki oon harkinnu kieliläväriä, kulmissa on jo molemmilla puolilla ollut lävärit(jotka jouduin poistamaan, toinen kasvoi ulos ja toisen intin takia :roll:).
Jos nyt kuitenkin saat sen lävärin hankittua niin käy ihan kunnollisessa lävistys/tatska liikkeessä. Ite otin sen ekan lävärin(joka kasvo ulos) jollain ihmeen torimarkkinoilla muistaakseni lappeenrannassa hieman miestä vahvempaa nauttineena ja toisen eräässä keskustan liikkeessä, jossa lävistäjänä toimi Circus Mundus Absurduksesta ja Raakelin ja Lassin panokoulusta tutulta Lassilta(kyllä, olen melkein sukua julkkikselle :lol:) ja voin sanoa että ensimmäinen sattu(ja turpos) ihan saakelisti ja jälkimmäisellä kerralla ei oikestaan edes huomannut koko operaatiota(vaikka olinkin selvinpäin). :D

Jopas tuli taas romaania rustattua.. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10.03.2006 18:11 
Super Modder
Super Modder

Juu, muijakaveri otti tollasen korun joku kolme kuukautta sitten eikä tähän mennessä ole ainakaan ollut mitään ongelmia.
Eikös tollaset hepeneet ja helistimet ole vähän niinku naisten touhuja? Itse en todellakaan tollasta hankkis, mutta jos joku haluaa sellasen ni siitä vaan, Suomi on vapaa maa. Enkä tietenkään ala syrjimään ketään vaikka tuollainen olisikin mutta....
Mut hei, tää oli vaan mun mielipide mitä ei kannata ottaa todesta.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 401 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 27  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]