Metku.net

MetkuMods
It is currently 15.10.2019 14:35

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 26.07.2008 22:41 
Super Modder
Super Modder

Ajattelin tässä vähän kysellä olisiko ihmisillä kiinnostusta tuollaisille 16x2 LCD-näytöille? Olisivat taustavalaistuja (vihreä LED-taustavalo). Mulla olisi ehkä tiedossa muutaman kymmenen kappaleen erä noita, mutta mietin että jaksanko ottaa nurkkiini noita kiirimään, kun nuo ovat käytettyjä ja tulevat rikkinäisten laitteiden mukana. Itse näytöt kyllä ovat toimivia mutta samalla kortilla oleva muu elektroniikka on tullut tiensä päähän eli hajonnut. Samalla kortilla saattaa olla jopa muunmuassa ehjiä summereita ja MAX485-piirejä.

Jos kiinnostusta löytyy, niin ilmoitelkaa. Jos on riittävästi kiinnostuneita, niin saatan vaikka ottaa tuon "romu"erän itselleni ja mahdollisesti pientä korvausta vastaan lahjoittelen noita halukkaille.

hyrava@IrcNet

Profile  

PostPosted: 26.07.2008 23:30 
Regular Modder
Regular Modder

Location: Pori *** CPU: Intel E8400 RAM: 4 Gigabytes HDD: 596 Gigabytes GFX: 8600 GTS
Mikä olisi hinta noin niinkuin öbaut? Postithan ei tee euroakaan mutta muuten en tiedä noiden hinnoista. Paljonko halvpenee, jos uuteen vertaa, lähinnä?

Profile  

PostPosted: 27.07.2008 13:40 
Super Modder
Super Modder

Mitähän noista kehtaisi pyytää... Kunhan omani saan noista pois ja vähän kahvirahaa jää käteen, niin se riittää mulle. Mielelläni en noita lähtisi hirveästi postittelemaan kun ovat kiinni noin 10cm x 15cm piirilevyn palasessa jossa on muitakin osia kourallinen ja näyttö kun on muutenkin aika herkästi hajoavaa tavaraa.

Pitää vielä vähän laskeskella omia kustannuksia mitä tuon erän itselleni noutaminen tulisi kustantamaan jne mutta varmaan hinta olisi jotain 5-10e kahdelta kappaleelta. Kahdelta siksi, että ihan 100% toimivuutta en voi jokaiselle näyttömodulille luvata niin pareittain myytynä oletettavasti ainakin toinen on toimiva. Jos molemmat on toimivia, niin siinähän saa sitten toisen ikäänkuin bonuksena kaupanpäälle.

Profile  

PostPosted: 27.07.2008 23:06 
Regular Modder
Regular Modder

Location: Pori *** CPU: Intel E8400 RAM: 4 Gigabytes HDD: 596 Gigabytes GFX: 8600 GTS
.. ja verkkokauppojen sivuja kun jaksan joskus tutkia saan käsityksen uuden hinnasta...

no mutta jos ne eivät yhdessä paina puolta kiloa ja mahtuvat kolmen sentin syvyyteen olisi ne helppo lähettää postin kuplamuovikirjepusseissa. Missäpäin on Tuusula? Liian kaukana, luulen... Tai sanotaan nyt että kyllä sille tielle lähtiessä kahvipaketin toisin tuliaisiksi.

Sanotaan nyt näin että olen kiinnostunut ottamaan ylimääräiseksi laatikkoon kun en ole noita koskaan vielä hommannut, mutta alan amk opinnot sähkötekniikassa tässä ja varmaan joskus olis käyttöä. Vakuuta nyt vielä että se hankinta kannattaa tehdä juurikin nyt niin en lähde joskus myöhemmin kaupoille? Ei minua haittaa jos voitolle jäät vaan mielummin siis molemmat voittaa meininki. Jos ne on kaupoissa tuplat niin kakkoslaatu käy erinomaisesti!

Profile  

PostPosted: 28.07.2008 22:01 
Super Modder
Super Modder

Tuusula on noin 25km Helsingistä pohjoiseen, Keravan vieressä ja Hyvinkään eteläpuolella. Eiköhän nuo koordinaatit jo kerro enemmän.

Pitää vielä mietiskellä tuota postitushommaa, mulla ei ole mitään hajua noista kuplamuovikirjeistä mutta saattaisivat jonkun pienen lisävahvikkeen (pahvinpala näytön lasin kohdalle?) kanssa jopa soveltua noiden näyttöjen postittelemiseen. Postikuluista taikka kirjeen itsensä hinnasta ei ole myöskään hajua, mutta eiköhän nuo selviä kun seuraavan kerran Postin ohi kulkiessa käväisee kyselemässä.

Sen verran nopeasti katselin uusien tuollaisten näyttöjen hintoja, että 16x1 ilman taustavaloa näytti jossain olevan noin 8e alv0 ja 40x2 ilman taustavaloa noin 17e alv0. Noissa kuitenkin on vihreä led-taustavalokin samassa paketissa sekä muutamia muitakin komponentteja.

Itseasiassa sain 2kpl noita moduleita juuri itselleni, joten pistän noista kuvaakin kunhan kerkiän. Noita kortteja on kahta eri mallia, toisessa on muut komponentit pääosin pintaliitostavaraa kun toisessa taas kaikki taisivat olla läpijuotettuja. Itse näytön osalta nuo kuitenkin ovat identtisiä kortteja.

Profile  

PostPosted: 28.07.2008 23:08 
Regular Modder
Regular Modder

Kuvia oottelen!

Joo tuusula siis sikseen......

Itse olen nyt Postilla ollut kesä ja muissa tösisä jokusen kuun ja kassalta saat neuvoja lähetykseen. Nämä kuplamuovipussit ja kovakantiset pahvikirjekuoret ovat alle kahden euron hommia..... postit moisilla 1,05€ luokkaa maksimissaan....

Joo kyllä se meikäläistä alkaa kiinnostamaan. Kumpi tälläiselle kädettömälle olisi kätevämpi, pintaliitos on varmaan sellanen versio etten sen osia saa ainakaan irti.... Onko ne osat siis ylimääräisiä ja toiminnaltaan turhia? Mikä niiden virka oikeastaan on/on ollut?

Joo lisää meikäläinen listallesi, kun alat niitä haalimaan... hintahomma on just sitä mitä meinasinkin.

Profile  

PostPosted: 28.07.2008 23:48 
Ultra Modder
Ultra Modder

Location: Finland CPU: i5-750 RAM: 4Gt, HDD: 2000 Gt, GFX: RADEON HD 5770, D: 22"+44"
Postimaksu noissa olisi 0.70€ (alle 50g) tai maksimissaan 1.05€ (alle 100g).
Kuplamuovikirjeiden hintaa postissa en tiedä, mutta kyllä itsekkin saa tehtyä tukevan kirjeen vaikka pahvista (kirjeen Max paksuus 30mm).
Itse olen parin vuoden sisällä yli 500 kirjettä/pakettia lähetellyt (huuto.net:in myyntejä), joten tullut postimaksut tutuiksi :D

Profile  

PostPosted: 29.07.2008 00:09 
Regular Modder
Regular Modder

Opelrun wrote:
Postimaksu noissa olisi 0.70€ (alle 50g) tai maksimissaan 1.05€ (alle 100g).
Kuplamuovikirjeiden hintaa postissa en tiedä, mutta kyllä itsekkin saa tehtyä tukevan kirjeen vaikka pahvista (kirjeen Max paksuus 30mm).
Itse olen parin vuoden sisällä yli 500 kirjettä/pakettia lähetellyt (huuto.net:in myyntejä), joten tullut postimaksut tutuiksi :D

..ja kun keskität postit, lähettämällä väh. 20 kirjettä kerralla saat ne vielä menemään 2. luokassa.. ;)

Profile  

PostPosted: 29.07.2008 20:48 
Super Modder
Super Modder

Noniin, nyt sain viimein muutaman kuvankin noista nettiin...

Image

Image

Image

Tuosta ekasta kuvasta saa vähän hahmotettua kokoa, toinen kuva on pintaliitoskomponenteilla varustetusta ja kolmas läpiladottavilla tehdystä. Kuvien laatu ei ole paras mahdollinen kun piti äkkiä ottaa kun oli kamerassa melkein tyhjät akut eikä tietenkään vara-akkuja ollut ladattuna.

Pintaliitosmallista löytyy muunmuassa 12 lediä (1x punainen, 1x vihreä, loput keltaisia), summeri, 5-osainen ruuvirimaliitin sekä kasa muita pikku pintaliitososia.

Läpiladotusta mallista löytyy muunmuassa 7 keltaista ja 1 punainen led, summeri, max485 tai vastaava, 78m05-regulaattori, 2n4401 / 2n4403 -trankkuja, 12MHz kide sekä kasa konkkia ja vastuksia.

Noita läpiladottuja kortteja on huomattavasti enemmän saatavilla kuin toisia. Pintaliitoskortissakin tosin näyttömoduli on ihan perinteisillä juotoksilla kiinni alla olevassa kortissa.

Nuo muut osat ovat levyillä koska nuo ovat peräisin laitteen käyttöpaneelista jossa on siis pieni numeronäppäimistö, summeri äänimerkeille ja näyttö. Itse näytön kytkemisessä esim LPT-porttiin noilla oheiskomponenteilla ei ole mitään vaikutusta, mutten jaksa itse ruveta juottelemaan näyttömoduleita noista korteista erilleenkään niin tulevat "kaupanpäällisinä".

Noiden oheiskomponenttien toiminnasta ei tosiaankaan ole mitään varmuutta, elektrolyyttikonkat todennäköisesti ovat kuivahtaneet ja/tai väyläohjain on sanonut sopimuksen irti koska osa noista on vain lopettanut kommunikoinnin väylän kanssa ja on siksi poistettu käytöstä.

edit:
Niin, varmaan saan noita enemmän itselleni vasta joskus ensi viikolla...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]