Metku.net

MetkuMods
It is currently 18.07.2019 20:57

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hal anturin ohitus
PostPosted: 24.06.2009 21:10 
Junior Modder
Junior Modder

Eli tämä on minun ensimmäinen visiitti Metkuun.

Ongelmana on että mun Kansan autosta uusi valmistus virheellinen pyöriä hajoitti sirpaloituessaan virranjakajasta hal anturin johdot ainakin. ( 3 johtoinen = maa , virta ja singnaali )
Kyseessä on vw.n 1.8 16v kr moottori ja boshin orginelli jakaja.

Auto on tällä hetkelle erittäin ikävässä paikassa ja seuraavaan tilipäivään on aikaa 3viikkoa eikä ole rahaa hankkia uutta anturia ( 56e ) eikä noiden johtojen kolvaus ole hetin miten tehtävä toimenpide. enkä tiedä hajosiko jotain muutakin samalla --- esim puola,tai sytkäpoksi.

Eli tietääkö joku jonkin vippas konstin jolla saan auton siirto kuntoon tienpäällä. esim hyppyvirtaa liittimelle tai muuta vastaavaa.
Olen kyllä autojen kanssa rassannut, mutta sytkäpoksin toimintaa en ole ikinä tullut ajatelleeksi kun ei ole aikaisemmin tullut vastaan.

Tiedän ettei tuo käynnisty ilman hal anturin antamaa singnaalia poksille, mutta kai tuohon joku jippo on jolla auton saisi toimimaan ns mekaanisesti kuten wanhaan hyvään aikaan.

Auttakee avutonta. ja kiitos jo etukäteen.

Profile  

Post subject: Re: Hal anturin ohitus
PostPosted: 24.06.2009 23:06 
Site Admin
Site Admin

Autot eivät ole ainakaan minun bravuurini mutta mitä nettiä surffaili niin vaikeaa se käyntiin saanti tulee ilman HALia olemaan tai jopa mahdotonta. Osassa porukka on saanut ihan perinteisesti työntämällä käyntiin mutta heillä vika on ollut piilevä ja anturi ainakin jotenkuten toimiva. Itse anturihan antaa signaalia tietyn merkin ohittaessaan ja tietokone/ohjaus pystyy tämän mukaan säätämään moottorin toimintaa. Tämän johdosta ihan erillisellä jännitesyötöllä (esim. hyppyvirtaa) ei sitä voida ohittaa/korvata.

Eli näyttäisi vähän, että vaihtoehdot on melkoisen loppu jos minun surffaukseen on luottaminen. Jollain muulla kommenttia asiaan?

Profile  

Post subject: Re: Hal anturin ohitus
PostPosted: 25.06.2009 20:04 
Junior Modder
Junior Modder

Jees homma roger . kävin hakee jakajan tienpäältä mukaan ja huomenna kolvailen johdot kuntoon . tulin siihen tulokseen että helpompi näin kuin alkaa väsäämään katkojan kärkiä tuolla tien päällä jakajan sisälle ( jonka luulen olevan ainut vaihto ehto herättää motti ilman hal anturia ) . Saapi nähdä sitten onko mennyt muuta autosta samalla kun tuon huomenna korjatun jakajan tökkään paikoilleen ja koitan startata . Thumps Up .

Kumpa olisi jo projekti Ta-12 valmis niin ei tarvitsisi murehtia moisista . toisaalta ilman tätä tapahtumaa en olisi saanut motivaatio boostia wanhuksen kunnostukseen. :wink:

Edit: näin tossa unta ja keksin että :.... hal anturin singnaali johtoonhan tulee 0.2v jännite kun jakajan sisällä metalli levy menee kahden mangneettisen luiskan välistä ( anturi ) , niin kenties olisi mahdollista ottaa jokaiselta tulpanjohdolta ( virtaa ) ja tiputtaa se tuohon 0.2v tietämille. ja muuten kytkeä 12v ja maa liittimeen niinkuin normistikkin . mutta joo tämä siis tuli unessa mieleen liekkö realisesti mahdollista. joka tapauksessa erittäin vaikeaa ja luulen että kalliimpaa kuin korjata oikeasti .

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]