Metku.net

MetkuMods
It is currently 11.12.2018 23:48

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 21.04.2006 20:20 
Mini Modder
Mini Modder

Meinasin tässä vähän konetta tuunailla aika paljon joten laittelen tänne kuvia, kun rakentelen sitä, saattaa vähän kestää kun osat on tulossa ja kotelokin, mutta mielenkiintonen kotelo pitää kyllä rakentaa, nimen vielä kuhan keksis projektille :D ja tulen muuten rakentamaan koneesta media pc:n jossa on windows media center käyttis :cool:

No tässä ois vähän tietoo mitä tuun laittamaan koneeseen

windows media center
AeroCool GateWatch tuulettimia säätämään
emolevyksi Asus A8R32-MVP Deluxe S939 ATIXpress 3200
Abit RX850XT PE Radeon X850 XT Platinum Edition Dual DVI VIVO PCI-E näytönohjain
sharkoonin virtalähde
4 kylmäkatodii ja sharkoonin ohjausyksikkö ohjaamaan niitä
ja tuossa laskeskelin et koneessa tulee olemaan semmoinen 10 tuuletinta jäähyttämässä koteloo ja laitteita

vielä ei oo kaikki varmaa mitä tuun kotelolle tekemään, mutta tulen virittelemään aika paljon sitä ja siihen kyllä mahtuu tavaraa, kun se on täyskorkea kotelo
siin ois kuva siitä http://riemun.huuto.net/auctionimages/a ... b-orig.jpg

ja vielä kuhan kone on valmis niin pitää se kytkee sitten kotiteatteriin, niin mukavat äänet saapi :cool:

nii ja by the way pelitys käyttöön tulee myös olemaan kone :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22.04.2006 15:59 
Super Modder
Super Modder

hyhhyh KME.. modaakki kunnolla.

Ainiin ja sitä vielä että miksi helvetissä mediapc:hen tommosta rautaa ja valoja? Eikös ko. tarkotukseen yleensä kasata hiljanen kone joka sulautuu muiden laitteiden sekaan? :roll: Tuosta tulee imurilta kuulostava jouluvalo

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22.04.2006 20:08 
Mini Modder
Mini Modder

niihän se yleensä onkin, mutta täytyy sitä joskus vähän erilaisia koneita rakennella :cool:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23.04.2006 15:46 
Super Modder
Super Modder

Jipa wrote:
Tuosta tulee imurilta kuulostava jouluvalo
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24.04.2006 06:13 
Senior Modder
Senior Modder

Jaahans, mitenkäs toi pelaaminen ja WinMC sopiii yhteen?
Tuhoon tuomittu projekti jos multa kysytään, ei kukaan jaksa mitään 10 tuulettimen teiniviritystä kuunnella olohuoneessa, eikä kukaan haluu nähä sitä rumaa tornikoteloo siellä, varsinkaan jos se on joku silmiä raastava ledihässäkkä.

Kyllä mediakone on hemmetin hyvä kun se on hiljainen eikä ole liikaa ledejä häiritsemässä leffanautintoo. (Kirjoittelen just omalta)
Ja Pelikone pidetään täysin erillisenä pikkasen äänekkäämpänä koneena jossa kunnon rautaa.

Niin ja tuli vielä mieleen et ootko lukenu tosta Media Centeristä? Kaikki artikkelit mitä mä oon lukenu viittais siihen et se on melko huono vaihtoehto.

Ittellä pyörii XP ja siinä Cyberlinkin Power Cinema.

POWERCOLOR HD 6950@6970
60Gb Corsair force 3 SSD

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24.04.2006 07:54 
Mini Modder
Mini Modder

no nuo katodit ja ledit minä aina teen niin, että ne toimii kaikki kytkimillä ja saapi sammutettuu jos haluaa ja tulee se kone olemaan hiljanenkin kun säädän tuulettimet niin ettei ne paljoo ääntä pidä ja media centeristä sitä saa nähä, sitten miten se toimii, minä ainakin oon kuullu että se pohjautuu xp pro:n pohjalle ja siihen on lisätty media ominausuuksia :D

Profile  

PostPosted: 24.04.2006 12:40 
Veteran Modder
Veteran Modder

Location: Valkeakoski, Finland CPU: E8400 RAM: 8192Mb HDD: 1020Gb GPU: nV8800GT
tjust wrote:
No tässä ois vähän tietoo mitä tuun laittamaan koneeseen

windows media center
AeroCool GateWatch tuulettimia säätämään
emolevyksi Asus A8R32-MVP Deluxe S939 ATIXpress 3200
Abit RX850XT PE Radeon X850 XT Platinum Edition Dual DVI VIVO PCI-E näytönohjain
sharkoonin virtalähde
4 kylmäkatodii ja sharkoonin ohjausyksikkö ohjaamaan niitä
ja tuossa laskeskelin et koneessa tulee olemaan semmoinen 10 tuuletinta jäähyttämässä koteloo ja laitteita

ja vielä kuhan kone on valmis niin pitää se kytkee sitten kotiteatteriin, niin mukavat äänet saapi :cool:

nii ja by the way pelitys käyttöön tulee myös olemaan kone :wink:

Olen samaa mieltä kuin suurin osa muistakin viestejä keskusteluun laittaneista. Media ja pelailu ei sovi yhteen. Vaikka käytössäsi olisi HDTV on tarkkuus aivan mitätön. Kyllä siitä leffoja katsoo, mutta pelit on toinen juttu. Jos taas kytket monitoriin, niin tulee kalliiksi 27". Minähän en leffoja alkaisi katseleen mistään "matkatelkoista".

Jos oikeasti meinaat media centteriä rakentaa, niin heivaa noi näytönohjaimet pelikoneeseen. Jos näyttiksessä on S-video lähtö niin se piisaa. Ja pane pari TV-korttia, niin voit samalla tallettaa toista kanavaa kovolle ja katsella toista.

Koppa kaappiin josta takaseinä auki, niin vaihtuu ilma, mutta kotelo on piilossa. Langattomien hiiren ja näppiksen vastaanottimet vain näkyviin. Itse ostaisin näppiksen jossa on hiiri integroituna.

Laita vain 10 tuuletinta koneeseen. Osta kuitenkin laadukkaita. Turha ostaa susia, joita joutuu ajamaan pienillä jännitteillä ettei pidä hirveää meteliä.. ja sitten niissä ei riitä tuuletusteho. Mulla on kotelossa 9 kotelotuuletinta ja sen lisäksi laitteiden omat tuulettimet (piirisarja, prossu, näyttis ja virtalähde), joista metelin pitää pienin ja huonoin tuuletin 40mm piirisarjatuuletin. Ei se koko tai näkö, vaan laatu.

Modaus: Mittaa kahdesti, leikkaa vain kerran.
Sähkötyöt: Väri väriin ja loput kannen väliin.
Suunnittelu: Hyvä arvaus on puoli suunnitelmaa.

Profile  

PostPosted: 24.04.2006 13:53 
Ultra Modder
Ultra Modder

Location: Finland CPU: i5-750 RAM: 4Gt, HDD: 2000 Gt, GFX: RADEON HD 5770, D: 22"+44"
Errtu wrote:
Laita vain 10 tuuletinta koneeseen. Osta kuitenkin laadukkaita. Turha ostaa susia, joita joutuu ajamaan pienillä jännitteillä ettei pidä hirveää meteliä.. ja sitten niissä ei riitä tuuletusteho. Mulla on kotelossa 9 kotelotuuletinta ja sen lisäksi laitteiden omat tuulettimet (piirisarja, prossu, näyttis ja virtalähde), joista metelin pitää pienin ja huonoin tuuletin 40mm piirisarjatuuletin. Ei se koko tai näkö, vaan laatu.

Miks niitä tuulettimia pitäis niin helvetisti olla ? Mun koneessa on vai 1kpl 12cm kotelotuuletin (+vakiot: prossu, näyttis ja virtalähde).
Ihan tarpeeksi viileänä pysyy (ja etenkin hiljaisena)

Profile  

PostPosted: 24.04.2006 17:36 
Veteran Modder
Veteran Modder

Opelrun wrote:
Miks niitä tuulettimia pitäis niin helvetisti olla ? Mun koneessa on vai 1kpl 12cm kotelotuuletin (+vakiot: prossu, näyttis ja virtalähde).
Ihan tarpeeksi viileänä pysyy (ja etenkin hiljaisena)

Ei ole pakko, jos ei taho.

Nytkin prossun lämmöt on 37°C @1200rpm.
120mm ja 92mm
Meteliä pitävät tosiaankin 26 ja 12dB:tä kun käytetään 12V.. 5V hieman hiljaisempia. Tuulettimet liitetty koteloon kuminastoin -> ei resonointia.

Älä nyt pilaa mun iloa. Ensimmäistä kertaa elämässä omistan koneen, jonka vieressä voi nukkua.. ja olen herkkäuninen. Harmittaa kuitenkin hieman se, että tämä on hieman äänekkäämpi kuin vaimokkeen. Hänen koneestaan ei kuule, että se käy paitsi jos laittaa pää ~30cm päähän kylkeä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24.04.2006 18:14 
Junior Modder
Junior Modder

mitäs tv korttia aattelit laittaa tohon koneeseen? mp3:ien soittamiseen kun toi media center ei ihan pääse oikeuksiinsa..

Ja jos on jotain muuta kuin -T mallisia digi systeemejä niin pistä jotain muuta kuin media center, kun ei Microsoft suuressa viisaudessan ei ole (vieläkään) katsonut tarpeelliseksi tukea muuta kuin -T mallisia ilman set-top boxeja..

Profile  

PostPosted: 24.04.2006 18:21 
Ultra Modder
Ultra Modder

Location: Finland CPU: i5-750 RAM: 4Gt, HDD: 2000 Gt, GFX: RADEON HD 5770, D: 22"+44"
Errtu wrote:
Nytkin prossun lämmöt on 37°C @1200rpm.
120mm ja 92mm
Meteliä pitävät tosiaankin 26 ja 12dB:tä kun käytetään 12V.. 5V hieman hiljaisempia. Tuulettimet liitetty koteloon kuminastoin -> ei resonointia.

Älä nyt pilaa mun iloa. Ensimmäistä kertaa elämässä omistan koneen, jonka vieressä voi nukkua.. ja olen herkkäuninen.

Juuri samaiset 37'C näyttää mun prossu ilman suurempaa rasitusta (Kotelo 32'C).
Kaikkein hiljaisin ei kone kuitenkaan ole (Vakio prossutuuletin lähinnä metelöi), mut eipä siit haittaa, kun kone ei ole makuuhuoneessa :lol:

Profile  

PostPosted: 24.04.2006 22:05 
Veteran Modder
Veteran Modder

Opelrun wrote:
Kaikkein hiljaisin ei kone kuitenkaan ole (Vakio prossutuuletin lähinnä metelöi), mut eipä siit haittaa, kun kone ei ole makuuhuoneessa :lol:

Olen peraukinen eikä mulla ole makuuhuonetta. :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25.04.2006 07:59 
Mini Modder
Mini Modder

koneessa tulee olemaan Compro VideoMate DVB-T300 tv-kortti, mikä itsellä jo on ja on hyvin toiminu :razz:

ja tuulettimii laitan tietenkin niin paljon, että sitten voin niitten kierros nopeuksii laskee niin, että jäähytyskin on tehokas vielä ja tulee hiljanen kone :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25.04.2006 11:36 
Senior Modder
Senior Modder

Kaikille ketkä miettivät mediakonetta itselleen voin erittäin lämpimin mielin suositella seuraavaa emoa:
http://www.msi.com.tw/program/products/ ... hp?UID=702
Ittellä on toi käytössä ja oon erittäin tyytyväinen, kaikki löytyy mitä mediakoneeseen tarvii.
Audiot Analogisena/digitaalisena
Kuvaa varten, DVI, VGA, S-VIDEO, Komponentti
USB,Firewire, SATA,PATA,PCI,PCI-E16x&1x
Passiivisesti jäähdytetty emo jossa Gf 6150 näyttis joka riittää mainiosti normaalitöllön 1024x768 resoon pelaamaan jotain vanhempia pelejä.

Ite oon kokeillu Flatout, World Championship Snooker 2005, MOHAA jne.

POWERCOLOR HD 6950@6970
60Gb Corsair force 3 SSD

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26.04.2006 14:42 
Ultra Modder
Ultra Modder

infernocs wrote:
Jaahans, mitenkäs toi pelaaminen ja WinMC sopiii yhteen?
Tuhoon tuomittu projekti jos multa kysytään, ei kukaan jaksa mitään 10 tuulettimen teiniviritystä kuunnella olohuoneessa, eikä kukaan haluu nähä sitä rumaa tornikoteloo siellä, varsinkaan jos se on joku silmiä raastava ledihässäkkä.

Kyllä mediakone on hemmetin hyvä kun se on hiljainen eikä ole liikaa ledejä häiritsemässä leffanautintoo. (Kirjoittelen just omalta)
Ja Pelikone pidetään täysin erillisenä pikkasen äänekkäämpänä koneena jossa kunnon rautaa.

Niin ja tuli vielä mieleen et ootko lukenu tosta Media Centeristä? Kaikki artikkelit mitä mä oon lukenu viittais siihen et se on melko huono vaihtoehto.

Ittellä pyörii XP ja siinä Cyberlinkin Power Cinema.

WinMC toimitettiin muistaakseni 7 cdellä joista puolet patcheja. Aika hirveä viritys on koko käyttis mitä nyt koulussa kattelin. Kannattaa ottaa huomioon, että Microsoft lopetti koko Media tuoteperheen ja integroi media center softat vistaan. Eli päivityksiä ei välttämättä tule vaikka vikoja löytyisikin.

http://hbp.deviantart.com/

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]