Metku.net

MetkuMods
It is currently 23.08.2014 06:32

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 13.09.2008 13:39 
Junior Modder
Junior Modder

Elikkäs en tiedä voiko johtua tuosta, mutta eilen tuli koneeseen punosukka virityksia laiteltua ja istuttua tuolla pöydän alla muutama tunti. Illalla alkoi sitten särkemään päätä ja silmiin koskemaan. Katselin kyllä aika reippaasti suoraan tuohon uv-katodiin. Onko kukaan muu huomannut samaa? Tietääkö kukaan onko kyseiset valot vaarallisia, esim suoraan katsottuna?

Profile  

PostPosted: 13.09.2008 16:11 
Regular Modder
Regular Modder

Location: Pori *** CPU: Intel E8400 RAM: 4 Gigabytes HDD: 596 Gigabytes GFX: 8600 GTS
Kyllä varmasti on epäterveellistä silmiin päästää.
Ainakin tyttöystävä kun on solariumissa käynyt niin kävin sitä ammetta kerran kattomassa niin ei päästänyt koneenkäyttäjä paljoa arkkuun päin katselemaan ilman erikoissilmäläpysköitä...

Eikös uv ole melkolailla aina haitallista/muuntelevaa/läpitunkevaa sähkömagneettista säteilyä?
En kyllä osaisi asiasta kirjaa raapustaa mutta aika varma saat olla että tuosta sait päänsärkysi!

Profile  

PostPosted: 13.09.2008 18:34 
Junior Modder
Junior Modder

Itse olen luullut, että on 2 erilaista uv-valoa. Sellaista joka joka tulee auringosta ja aiheuttaa esim syöpää. Toisena taas tälläiset tietokoeessa, discoissa olevat uv-valot. Korjatkaa jos olen väärässä.

Profile  

PostPosted: 13.09.2008 19:49 
Regular Modder
Regular Modder

Location: Pori *** CPU: Intel E8400 RAM: 4 Gigabytes HDD: 596 Gigabytes GFX: 8600 GTS
juust0 wrote:
Itse olen luullut, että on 2 erilaista uv-valoa. Sellaista joka joka tulee auringosta ja aiheuttaa esim syöpää. Toisena taas tälläiset tietokoeessa, discoissa olevat uv-valot. Korjatkaa jos olen väärässä.

joo no ei se läheskään yhtä haitallista ole kuin se kosminen säteily.....
mutta ei mitään vaaratonta tämäkään.

Profile  

PostPosted: 20.09.2008 02:37 
Junior Modder
Junior Modder

Miksiköhän noihin paketteihin ei sitten mitään varoituksia laiteta? Kyllähän monet pitävät koneen näytön vieressä pöydällä ja uv valot päällä :?

Profile  

PostPosted: 20.09.2008 11:00 
Super Modder
Super Modder

juust0 wrote:
Miksiköhän noihin paketteihin ei sitten mitään varoituksia laiteta? Kyllähän monet pitävät koneen näytön vieressä pöydällä ja uv valot päällä :?
No itellä on just kone näyttöjen vieressä, ja olen asetellut uv valot siten, että itse valot ei näy ulos, vaan ne ovat ikkunan reunojen takana ja valaisevat kaikkea uv aktiivista tavaraa :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 20.09.2008 11:59 
Regular Modder
Regular Modder

Safety
Trace amounts of UV-B are necessary for the production of vitamin D in the skin. Overexposure to UV-B is known to be hazardous, as is just about any UV-C and shorter wavelengths.

We tend to think of UV-A as "safe", but this is only relative.

According to http://hps.org/hpspublications/articles/uv.html

... overexposure to UV-A has been associated with toughening of the skin, suppression of the immune system, and cataract formation. ...

http://wolfstone.halloweenhost.com/Ligh ... tTips.html

Profile  

PostPosted: 28.10.2008 13:11 
Regular Modder
Regular Modder

W T H ??? OK I read the links and I was looking for stuff on UV LED's and I saw NOTHING that mentioned them. Can ANYONE tell me if UV LED' are safe. I am asking because I jsut made a costume that HAS 10 UV LED's IN the helmet part that is facing MY FACE ??? Now I am not sure if this is safe or not...

Dan

Profile  

PostPosted: 28.10.2008 15:50 
Site Admin
Site Admin

Generally I would say that they are unsafe if they are aimed directly towards your face. Reflected light might be a different story but UV and eyes don't usually work well together. There are UV light sources that filter out the most harmful frequencies but still, avoid them if possible. I don't have any facts to present you on this but as there are tons of different manufacturers out there and even if the leds are considered safe in general, there might be products that do not fulfill these requirements.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]